سومین همایش ملی تربیت معلم
اردیبهشت 1396در شیراز برگزار می شود :
سومین همایش ملی تربیت معلم
به گزارش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، در راستای تکوین گفتمان تربیت معلم در کشور سومین همایش ملی تربیت معلم با همکاری دانشگاه شیراز در اردیبهشت 1396در شهر شیراز برگزار خواهد شد.
به همین منظور از کلیه صاحب نظران، اعضای هیات علمی و مدرسان، معلمان، دانشجویان و سایر علاقه مندان برای شرکت در این همایش دعوت می شوذ.
شایان ذکر است سامانه دریافت مقالات به نشانی HTTP://HMT2.CFU.AC.IRفعال شده و آماده دریافت مقالات پژوهشگران محترم می باشد.
اهداف همایش
1) ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی
2) ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان
3) ایجاد بستر برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در تربیت معلم و دست یابی به کیفیت برتر
4) کمک به رسمیت یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران.
محورهای اصلی همایش
الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم
- سند تحول بنیادین و تربیت معلم
- نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم
- سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم
- اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم
- سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم
- تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان)
- فلسفه تربیت معلم
- رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم
ب) منشور حقوق شهروندی، اقتضائات تربیت معلم
- منشور حقوق شهروندی و برنامه درسی تربیت معلم
- منشور حقوق شهروندی و روش های آموزشی در تربیت معلم
- آموزش شهروندی، برنامه های غیررسمی و غیرمتشکل تربیت معلم
- منشور حقوق شهروندی و حقوق دانشجویان
- منشور حقوق شهروندی و نقش معلم
- الگوهای آموزش حقوق شهروندی به دانشجو معلمان
ج) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم
- برنامه های درسی در تربیت معلم
- نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایسنگی های معلمی
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایسنگی های معلمی
- تربیت معلم در حوزه های خاص( تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی )
- الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم
- قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان
سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان
د) تحول و نوآوری در تربیت معلم
- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده
- مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم
- مدیریت دانش در تربیت معلم
- مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
- نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم
- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)
