پردیس شهید مفتح شهر ری

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار می کند:
سومین همایش ملی تربیت معلم

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار می کند:

سومین همایش ملی تربیت معلم

 

 

دکتر ساکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با اعلام خبر فراخوان سومین همایش ملی تربیت معلم که در اردیبهشت سال 1396 با همکاری دانشگاه شیراز و در شهر شیراز، برگزار خواهد شد، از همه صاحب نظران، اعضای هیات علمی، مدرسان، دانشجویان و سایر علاقه مندان برای تهیه مقاله دعوت بعمل آورد.

شایان ذکر است به زودی سامانه دریافت مقالات فعال شده و آماده دریافت مقالات پژوهشگران محترم خواهد بود.

اهداف همایش

 1) ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی

2) ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان

3) ایجاد بستر برای سیاست گذاری  و برنامه ریزی در تربیت معلم  و دست یابی به کیفیت برتر

4) کمک به رسمیت یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران.

محورهای اصلی همایش

الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم

سند تحول بنیادین و تربیت معلم

نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم

سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم

اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم

تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان)

فلسفه تربیت معلم

رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم

ب) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم

برنامه های درسی در تربیت معلم

نقش و جایگاه کارورزی  و کارآموزی در تربیت معلم

جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی  ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی

جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایستگی های معلمی

تربیت معلم در حوزه های خاص( تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)

الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم

قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان

سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان

ج) تحول و نوآوری در تربیت معلم

دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده

مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم

مدیریت دانش در تربیت معلم

مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم

نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم

- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)