معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار می کند:
سومین همایش ملی تربیت معلم
معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه برگزار می کند:
سومین همایش ملی تربیت معلم
دکتر ساکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه با اعلام خبر فراخوان سومین همایش ملی تربیت معلم که در اردیبهشت سال 1396 با همکاری دانشگاه شیراز و در شهر شیراز، برگزار خواهد شد، از همه صاحب نظران، اعضای هیات علمی، مدرسان، دانشجویان و سایر علاقه مندان برای تهیه مقاله دعوت بعمل آورد.
شایان ذکر است به زودی سامانه دریافت مقالات فعال شده و آماده دریافت مقالات پژوهشگران محترم خواهد بود.
اهداف همایش
1) ایجاد فرصت برای تضارب آرا ء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی
2) ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان
3) ایجاد بستر برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در تربیت معلم و دست یابی به کیفیت برتر
4) کمک به رسمیت یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران.
محورهای اصلی همایش
الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم
- سند تحول بنیادین و تربیت معلم
- نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم
- سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم
- اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم
- سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم
- تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان)
- فلسفه تربیت معلم
- رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم
ب) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم
- برنامه های درسی در تربیت معلم
- نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگی های معلمی
- جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایستگی های معلمی
- تربیت معلم در حوزه های خاص( تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی)
- الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم
- قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان
سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان
ج) تحول و نوآوری در تربیت معلم
- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده
- مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم
- مدیریت دانش در تربیت معلم
- مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم
- نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم
- الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)