پردیس شهید مفتح شهر ری

اطلاعیه مهم؛

طرح سنجش سواد قرآنی دانشجومعلمان برای ورودی های ۱۳۹۹ مقطع کارشناسی پیوسته همچنان الزامی است.

به گزارش معاونت فرهنگی - تربیتی دانشگاه فرهنگیان، طرح سنجش سواد قرآنی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، انس و تعالی نگرش قرآنی و مهندسی فرهنگی قرآنی برگزار می‌شود.
به افرادی که در این طرح، موفق به دریافت حد نصاب نمره سواد قرآنی گردند از ۳۰ تا ۵۰  ساعت ضمن خدمت با احتساب در رتبه‌بندی آموزش و پرورش تعلق خواهد گرفت.

مفاد طرح:
۱_ هر دانشجومعلم باید به حداقل سواد قرآنی یعنی روان‌خوانی ۴ جزء اول تا چهارم قرآن کریم و حفظ ۱۰ صفحه از جزء سی‌ام و نیز درک معنا و تدبر در ۷۲ پیام قرآنی از  این ۵ جزء، همین‌طور بر فصیح‌خوانی نماز مسلط باشد.
به افرادی که در انجام طرح سنجش سواد قرآنی موفق به حفظ کامل جزء ۳۰ شوند، ۵۰ ساعت ضمن خدمت با احتساب در رتبه‌بندی آموزش و پرورش تعلق خواهد گرفت.
این طرح شامل آزمون کتبی و آزمون شفاهی می‌باشد که شرکت همه دانشجومعلمان در طرح سطح‌بندی قرآن الزامی است. در ابتدا دانشجومعلمان ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ می‌توانند از روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه از طریق سامانه http://hadaf.cfu.ac.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده و فایل‌های آموزشی را از لینک‌هایی که در آن سامانه اطلاع‌رسانی خواهد شد، دریافت نمایند.
اطلاعات ثبت شده به‌صورت شناسنامه قرآنی در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
یادآوری می گردد، از آنجایی که تسلط همه معلمان، دبیران و مربیان آموزش و پرورش به کلام الهی و دستورات ارزشمندی که در این کتاب مقدس نهفته است، از ضروریات است، همه عزیزان را به شرکت در این طرح بزرگ دعوت می‌نماییم.
متأسفانه در صورت عدم شرکت در این طرح و عدم تسلط به سواد قرآنی و در نتیجه، عدم دریافت شناسنامه قرآنی، مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجومعلمان به آنها ارائه نخواهد شد.
هر دانشجومعلم (دو بار) فرصت دارد در صورت عدم کسب حدنصاب نمره قبولی، در این طرح شرکت نماید.
هر دوره، به فاصله یک ترم بوده و آزمون کتبی نیز با هماهنگی معاونت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی هر پردیس برگزار می‌گردد. آزمون شفاهی با هماهنگی مسئولان دارالقرآن‌ها در پردیس‌ها و با نظارت مسئولان تیم‌های قرآنی که از کارشناسان قرآنی یا اعضای هیات علمی پردیس‌ها هستند، برگزار می‌گردد.

معاونت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس شهید مفتح شهر ری


پایگاه اطلاع رسانی پردیس شهید مفتح شهر ری|نگاه