نخستین نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان(پردیس شهید مفتح )
&bull آموزش بعنوان زیر بنای هر ساختاری که به امر تعلیم و تربیت می&zwnjپردازد مطرح است، شأن و جایگاه هر نهاد و سازمان علمی در میزان توجه به
• آموزش بعنوان زیر بنای هر ساختاری که به امر تعلیم و تربیت می پردازد مطرح است، شأن و جایگاه هر نهاد و سازمان علمی در میزان توجه به رشد و اعتلای آموزش در آن متبلور می شود.
• در دانشگاه فرهنگیان باید در کنار تغییرات ساختاری، تحول محتوایی نیز به تدریج اتفاق بیافتد، این تحول می بایست در دو زمینه آموزش و پژوهش صورت گیرد.
مقدمه:
• آموزش بعنوان زیر بنای هر ساختاری که به امر تعلیم و تربیت می پردازد مطرح است، شأن و جایگاه هر نهاد و سازمان علمی در میزان توجه به رشد و اعتلای آموزش در آن متبلور می شود.
• در دانشگاه فرهنگیان باید در کنار تغییرات ساختاری، تحول محتوایی نیز به تدریج اتفاق بیافتد، این تحول می بایست در دو زمینه آموزش و پژوهش صورت گیرد.
• از آنجا که آموزش بدون اتکا به پژوهش موثر و مفید نخواهد بود، به هر میزان که به امر پژوهش توجه شود، در ارتقاء کیفی آموزش نیز مؤثر واقع خواهد شد.
دانشگاه فرهنگیان در روند تدریجی شکل گیری و تکامل خود، باید به ارتقا کیفیت آموزش و بهره گیری از رویکردها، روشها و فنون آموزشی جدید که حاصل پژوهشهای بنیادی و کاربردی است اهتمام ویژه ای داشته باشد.
اهداف نخستین نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فر هنگیان:
1. ارائه تجربیات مدرسان گروه های آموزشی رشته های تحصیلی در امر آموزش
2. ارتقاء کیفیت آموزش وایجاد زمینه استفاده از روشهای نوین آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
3. ایجاد انگیزه در مدرسان در زمینه فعالیت های علمی وپژوهشی در زمینه رشته های تخصصی
4. ارائه راهکارهای کاربردی برای ارتقاء و پیشرفت حرفه ای دانشجو معلمان
• در این راستا طرح نخستین نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان در بخشهای ذیل ارائه می گردد:
الف) ترکیب اعضاءکمیته برگزار ی
ب) تمهیدات برگزاری نشست روشهای آموزشی
ج) شرح وظایف کمیته برگزار کننده نشست
د) طرح زمانبندی برگزاری نشست روشهای آموزشی
الف) ترکیب اعضاء کمیته برگزاری نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
1- رئیس پردیس (رئیس کمیته)
2- معاون آموزشی (نائب رئیس)
3- مدیران گروه های آموزشی پردیس (اعضاء کمیته علمی نشست)
4- دبیر نشست روشهای آموزشی
5- کارشناس پژوهشی پردیس
ب) تمهیدات برگزاری نشست روشهای آموزشی
• تدوین آئین نامه برای اجرایی کردن اهداف نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
• تمهید امکانات مورد نیاز پژوهشگران جهت اجرای نشست (نرم افزار و رایانه و برد هوشمند)
• فراهم آوری انواع وسایل کمک آموزشی( امکانات کارگاهی آموزش هوشمند سازی)
ج) شرح وظایف کمیته برگزار کننده نشست:
نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بعنوان اقدامات اجرائی و فعالیتهای جنبی و تکمیلی در سال اول اجرا اقدامات ذیل را مدنظر خواهد داشت.
1- فراخوان مقالات پژوهشی در زمینه روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
2- تشکیل جلسات گروههای آموزشی استادان رشته های مختلف تحصیلی با محوریت روشهای آموزشی
3- برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوعات رویکردها و روشها و فنون نوین آموزشی
4- دعوت از معاونت محترم آموزشی و معاونت محترم پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در زمینة مشارکت درفرایند سیاستگذاری وارائه رهنمود جهت برگزای بهینه نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان .
5-انتشار مقالات برگزیده نشست با عنوان «مجموعه مقاله های نخستین نشست روشهای آموزش»
د) طرح زمانبندی برگزاری نخستین نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان:
1) تشکیل کمیته برنامه ریزی، برگزاری نشست روشهای آموزشی
• نیمه دوم دیماه 1391
2) تصویب آئین نامه اجرائی برگزاری نشست روشهای آموزشی در کمیته پژوهشی پردیس
• آخر دیماه 1391
3) زمان فراخوان مقالات
• اسفند 1391
• ارایه متن کامل مقاله حداکثر تا 30/ فروردین 1392
• Mofateh89@gmail.com
4) شیوه های اعلام فراخوان و دعوت اساتید.
- اولین جلسه گروههای آموزشی ترم دوم سال تحصیلی 92-91
- شورای مدرسان اول ترم دوم سال تحصیلی 92-91
- اعلام فراخوان نشست در سایت پردیس شهید مفتح
- www.mofateh.net
5)هماهنگی نحوه ارائه مقالات وکارگاه های آموزشی و انتخاب سخنرانان نشست روشهای آموزشی
• فروردین ماه 1392
6) برگزاری نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان وکارگاه های آموزشی هم زمان با
(بزرگداشت هفته آموزش در دانشگاه فرهنگیان )
• 15/ اردیبهشت ماه /1392
7) انتشار مقالات برگزیده در مجموعه مقالات نخستین نشست روشهای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان
• خرداد 1392
کمیته پژوهشی پردیس شهید مفتح
دانشگاه فرهنگیان