پردیس شهید مفتح شهر ری

دیدار سرپرست و کارکنان پردیس شهید مفتح شهر ری

با مدیران، معلمان و کارکنان مجتمع آموزشی میر داماد شهر ری

هر که خود را در مقام پیشوایى مردم قرار دهد باید پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود بپردازد و پیش از آنکه به زبانش تربیت کند، با رفتار خود تربیت نماید و کسى که آموزگار و مربّى خود باشد بیشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن که آموزگار و مربى دیگران است. امام على (ع)

 

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید مفتح شهر ری؛ سرپرست و کارکنان پردیس شهید مفتح ؛ صبح امروز ۵ دی ماه ۱۴۰۱ با مدیران و کارکنان مجتمع آموزشی میرداماد به جهت ایجاد تفاهم نامه دو طرفه و بازدید از مجموعه؛ دیدار و گفتگو کردند.

 

 در طی این بازدید حسن حاج اسلامی مهر؛ مدیر مجتمع آموزشی میرداماد با تبیین زیر ساخت ها، امکانات و برنامه های مدرسه به بیان برنامه های راهبردی این مجتمع برای دانش آموزان و همچنین معرفی اعضای هیئت مدیره پرداخت.

 

اسلامی مهر گفت ؛ تعلیم و تربیت فرآیندی هدفمند، پیش برنده و واقع گراست که به میزان انتظاراتی که از آن میرود بسط می  یابد. در عصر حاضر که مأموریت تعلیم و تربیت با مشارکت نهادهایی فراتر از مدرسه صورت می پذیرد، توجه جدی به جایگاه مدرسه و محوریت آن، اصلی مهم به شمار میرود.

 

محمود باریده معاونت طرح و برنامه با تاکید مأموریت های تعلیم و تربیت نوآورانه گفت : با توجه به اهداف مجتمع “تفکر استراتژیک”مفهوم میرداماد، که سالیان متمادی به دنبال تحقق آن فعالیت داشته ایم، بر آن شدیم تا نگاه به آینده را با در نظر گرفتن “سند استراتژیک” وضعیت امروزمان، به صورتی علمی و مدون به زیور طبع بیارآییم و از این رهگذر با تدوین مجتمع میرداماد مصمم بر ادامه ی تلاش ها برای تحقق اهداف و ارزش هایمان باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبأیی گفت: مجتمع فرهنگی و آموزشی میرداماد بر اساس عناوین ذیل که محورهای اساس نظام جامع تربیتی کشور را تشکیل می دهند تدوین یافته است:۱ -اصالت فرهنگ و تربیت۲ -اسلام و معارف آن۳ -اجتهاد ژرف و جامع۴ -گفتمان انقلاب اسلامی۵ -نگاه تمدنی۶-تربیت جامع و متوازن بر آن هستیم تا بار دیگر و در حرکتی جدید ارزش و اهمیت تعلیم و تربیت در ساختار مدرسه را بر بلندای فعالیت های دینی و فرهنگی در شهرری به منصه ی ظهور برسانیم و در این عرصه تلاش هایمان را در درون مجموعه همگرا بسازیم و استوار به پیش رویم.

 

محمد پاک سرشت سرپرست پردیس شهید مفتح؛ با بیان تاریخچه صد ساله تربیت معلم در ایران به لزوم مسئله کارورزی در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و در ادامه به توطئه انحلال دانشگاه در دولت سابق و مداخله بدنه تربیت معلم و در نهایت منحل نشدن دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

 

 مسئولین مجتمع میرداماد افزودند؛ این مجتمع وقفی، درآمداش را صورت خودگردان از داخل خود مجتمع تامین می کند نه شهریه های دریافتی و دانش آموزان دارای مهارت؛ خود با اشتغال و کار آفرینی در درآمدزایی مجتمع نقش ایفا می کنند.

 

در ادامه روند این نشست صمیمانه حاضران در جلسه به بحث و گفتگو درباره عدالت آموزشی در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور پرداختند.

 

 مسئولان مجتمع میر داماد با اشاره به مشکلات یادگیری دانش آموزان، مهارت ورزی و تخصص معلمان و مدرسان و استفاده از تجارب اساتید پردیس شهید مفتح؛ جهت آموزش های ضمن خدمت و ارتفاء کیفیت آموزشی و همچنین استفاده دانشجو معلمان از مجتمع میرداماد برای کارورزی پیشنهادات ارزنده ای را بیان کردند.

 

مسعود عظیمی معاون فرهنگی و آموزشی پردیس شهید مفتح؛ با بیان مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش(به ویژه معلمان، مدرسان و فراگیران دوره ابتدایی) به ارائه راهکارهایی از قبیل جذب معلم متخصص و آموزش آنان به جهت حل مشکلات یادگیری تاکید کرد.

 

 مریم علی یاری کارشناس مقطع ابتدایی مجتمع آموزشی میرداماد، با بیان نکاتی به شرح فعالیت بخش دبستان و پیش دبستانی پرداخت و با بیان اینکه آموزش و پرورش یک موجود زنده و پویا است افزود؛ بایستی یک معلم و روش تدریس اش همیشه به روز باشد.

 

مریم علی یاری با تکمیل سخنان پیشین حضار به بیان راهکارهایی از قبیل به روزرسانی سر فصل های درسی دانشگاه فرهنگیان، ارائه راهکار هایی برای به کار گیری تدریس عملی و تغییر شیوه تدریس در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

 

 مینا شاه محمدی مدیر گروه علوم تربیتی پردیس شهید مفتح؛ نیز به بیان راهکارهایی جهت رفع اختلالات یادگیری و همچنین افزایش تفکر خلاق و مهارت زندگی در دوره دبستان اشاره کرد.

 

سرپرست پردیس شهید مفتح از مدیران آموزشی گروه های دانشگاه فرهنگیان خواست تا نسبت به اهتمام و توجه حداکثری جهت ارتقای سطح آموزشی دانشجو معلمان توجه کافی داشته باشند.

 

 وی با تایید مطالب موردبحث؛ خواستار تشکیل کارگروهی کلان در سطح سازمان مرکزی و دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور به جهت بهبود کیفیت آموزشی دانشگاه شد.

خبرنگار: س.آ.ب