عنوان مقدار
تعداد مقاله 510
تعداد پذیرش 108
تعداد عدم پذیرش
260
متوسط زمان داوری 14
متوسط زمان پذیرش 141
متوسط زمان انتشار (بعد از پذیرش) 132
درصد پذیرش 21
متوسط تعداد داوری 3

فصلنامۀ «توسعۀ حرفه‌ای معلم»


بر اساس رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401، فصلنامه علمی "توسعۀ حرفه‌ای معلم"، دارای "رتبه ب" است. (پورتال نشریات علمی وزارت علوم)


* کشور محل چاپ: ایران
* ترتیب انتشار: فصلنامه
* زبان انتشار: فارسی (چکیده انگلیسی)
* سیاست داوری: هم‌تراز دوسوکور 
* درصد پذیرش مقالات: 21% درصد
* وضعیت چاپ: چاپی و الکترونیکی
* هزینۀ داوری و انتشار مقاله: رایگان
* زمان داوری: حداقل 12 هفته
* وضعیت انتشار: دسترسی رایگان و آزاد به مقالات

نکات مهم جهت ارسال مقاله

بر اساس قوانین نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع را نیز همراه با مستندات دیگر از طریق سامانه فصلنامه ارسال نمایند. هم‌چنین، تمامی مقالات ارسالی می‌بایست از ساختار قالب مقالات و راهنمای نویسندگان که در همین‌جا قابل دانلود است، پیروی نمایند.


اخلاق نشر

فصلنامۀ «توسعۀ حرفه‌ای معلم» با بررسی اصول اخلاق در انجام کارهای تحقیقاتی، رعایت اصل امانتداری، اصول انسانی در انجام تحقیقات علمی و هم‌چنین اصول اخلاقی در زمینه نشر مطالب و پذیرش قوانینی همچون اخلاق در نشر )COPE(، انجمن ناشران دسترسی آزاد به مطالب علمی (OASPA) و هم‌چنین اعتقاد به دسترسی آزاد (Open Access) محققین به مطالب علمی منتشر شده، اقدام  نموده است.


 قابل توجه نویسندگان محترم مقالات
1- فصلنامۀ توسعۀ حرفه‌ای معلم این حق را برای خود قائل است، در هر زمان که ثابت شود مقاله منتشر شده دارای نوعی تخلف و سوء رفتار پژوهشی است، آن را سلب اعتبار نموده و در فهرست سیاه مقالات سلب اعتبار شده قرار دهد، نسخه آنلاین آن را حذف و مورد را به مؤسسه متبوع نویسنده، پایگاه‌های نمایه کننده و عموم اطلاع رسانی نماید. 2
- تمامی مقالات ارسالی از طریق سامانه همانندجو بررسی می‌گردند و در صورتی که میزان همانندی بالای 10% باشد، از فرایند داوری خارج خواهند شد.


دریافت شناسه پژوهشگر (کد ارکید)

 با توجه به درخواست سازمان نشریات علمی کشور، ثبت و نمایش شناسه رایگان ORCID و ایمیل آکادمیک برای تمامی نویسندگان (حتی‌المقدور نویسنده مسئول) مقالات الزامی گردید. لذا از نویسندگان محترم درخواست می‌شود قبل از ارسال مقاله به فصلنامه نسبت به اخذ کد شناسه پژوهشگر ORCID و ایمیل آکادمیک اقدام نمایند.

جهت دریافت کد شناسه پژوهشگر ORCID به لینک https://orcid.org مراجعه نمائید.

راهنمای فارسی دریافت کد شناسه پژوهشگرORCID


 

شماره جاری: دوره 8، شماره 4 - شماره پیاپی 30، اسفند 1402 

علمی پژوهشی

توسعه چارچوب ارزیابی شایستگی‌ها در حرفه آموزگاری: کاربست رویکرد آمیخته

10.48310/tpd.2024.15451.1573

مهدی قربانخانی؛ کیوان صالحی؛ ابراهیم خدایی؛ علی مقدم زاده؛ مرضیه دهقانی


ابر واژگان