پردیس شهید مفتح شهر ری

آیین استقبال از دانشجو معلمان جدید الورود سال 1394 پردیس ها و مراکز آموزش عالی استان تهران

آیین استقبال از دانشجو معلمان جدید الورود سال 1394 پردیس ها و مراکز آموزش عالی استان تهران، با حضور دکتر نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان، دکتر پرویز انصاری راد معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی امور استانی استان تهران ، دکتر مهران بیغمی سرپرست پردیس شهید مفتح و نایب رئیس استان تهران، دکتر حاتم زندی سرپرست پردیس چمران، دکتر فاطمه ممیزی سرپرست پردیس نسیبه، دکتر محمد حسین نژاد سرپرست مرکز عترت واوان، دکتر معصومه بیات سرپرست مرکز شهید باهنر، دکتر زهره کاوه سرپرست مرکز شهید شرافت، حجت الاسلام و المسلمین عیسی اردلان، مدیر حراست پردیس ها و مراکز تهران، حجت الاسلام و المسلمین  محمود رضا قاسمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس ها و مراکز استان تهران و دکتر تهمینه بازگیر معاون آموزشی و فرهنگی امور استانی تهران، روز دوشنبه 6 مهر ماه در محل تالار فرهنگ تهران برگزار شد.

*  آرزو دارم که در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت و در کلاس های درس از دنیا بروم.

در ابتدای این مراسم، دکتر بیغمی قائم مقام مدیریت استان تهران طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و تولد امام هادی(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و شهیدان پرافتخار و نیز گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا و با خیر مقدم به دانشجو معلمان جدید الورود، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه استراتژیک آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: این داشنگاه رسالت تربیت و بهسازی معلمان را بر عهده دارد.

وی رابطه دانشگاه فرهنگیان با آموزش و پرورش را همچون رابطه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها دانست و خطاب به دانشجو معلمان گفت: شما از سال دوم تحصیل به عنوان کارورز وارد مدرسه می شوید و یک همدلی و هماهنگی مطلوبی بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش وجود دارد.

دکتر بیغمی با بیان اینکه 32 سال پیش وارد تربیت معلم شده ام، خاطر نشان کرد: افتخارم در زندگی این است که تریت معلمی بوده و هستم و آرزو دارم که در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت و در کلاس های درس از دنیا بروم.

نایب رئیس امور استانی دانشگاه فرهنگیان استان تهران در پایان سخنان خود خطاب به دانشجو معلمان گفت: شغل معلمی مقدس است، با عشق وارد شوید، با عشق درس بخوانید و مطمئن باشید که در این مسیر سعادت دنیا و آخرت را کسب خواهید کرد.

*تغییر و تحول در هر کشور جز با وجود معلم حاصل نمی شود

در ادامه این مراسم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس ها و مراکز استان تهران، طی سخنانی با اشاره به نقش مهم معلمان در هر کشور گفت: تغییر و تحول در هر کشور جز با وجود معلم حاصل نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی با قرائت حدیثی پیرامون با ارزش تر بودن قلم علما و دانشمندان از خون شهدا، خاطر نشان کرد: امام خمینی در سال 42 فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و همان نوزادان و کودکان در بعد از انقلاب در جبهه ها رشادت ها و ایثارگری های فراوان از خود نشان دادند.

وی تصریح کرد: متوسط سن شهدای گرانقدر کشورمان 20 سال است و  این شهدای والا مقام را معلمان در مدارس تربیت کرده بودند و نقش و تاثیر گذاری معلمان بسیار بالا است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس ها و مراکز استان تهران با تشریح وظایف این نهاد در دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: ارتقا و گسترش مسایل فرهنگی و ارزشی اسلامی و انسانی از مهم ترین وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است.

قاسمی افزود: یک میلیون فرهنگی، نزدیک به 13 میلیون دانش آموز و 36 میلیون خانواده مرتبط با معلمان هستند و این ظرفیت و پتانسیلی است که معلمان می توانند تاثیرات شگرف را در جامعه ایجاد کنند.

وی حیات طیبه را راهبرد و موضوع استراتژیک دانشگاه فرهنگیان برشمرد و گفت: مسئولان و اساتید این دانشگاه دغدغه تعلیم و تهذیب را دارند و بدانید که اثر کار شما باقیات صالحات است و کلام، رفتار و عمل شما در دانش آموزان تاثیر می گذارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس ها و مراکز استان تهران در پایان سخنان خود تاکید کرد: وظیفه معلم صرفا تدریس نیست، بلکه باید خلق اثر و یک ابداع در مسایل علمی و فرهنگی را در ذهن دانش آموزان بیندازند.

گفتنی است، سخنرانی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان، قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان توسط خانم کردی از دانشجو معلمان مرکز شهید باهنر، قرائت دل نوشته دانشجویی توسط خانم شیرکوند از دانشجویان پردیس زینبیه و پیام به دانشجویان جدید توسط آقای شاه محمدی از پردیس شهید چمران همچنین اجرای گروه تواشیح از پردیس شهید چمران و هم خوانی گروه الزهرا و نیز پخش کلیپ معرفی دانشگاه فرهنگیان و پردیس ها و مراکز آموزش عالی استان تهران از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 


نظرات کاربران