پردیس شهید مفتح شهر ری

بازدید علمی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته مطالعات اجتماعی پردیس شهید مفتح شهرری از باغ گیاه شناسی ایران

بازدید علمی و مشاهده مستقیم پدیده های جغرافیا نقش بسیار مهم و بی بدیلی در آموزش و تقویت یادگیری دارد. به همین سبب برنامه بازدیدهای علمی در سرفصل درس های رشته جغرافیا و مطالعات اجتماعی گنجانده شده است.

از همین رو، دکتر علی صادقی مدرس «درس جغرافیای ناحیه ای ایران» با همکاری و هماهنگی مسئولین دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهرری، برنامه بازدید علمی از مجموعه باغ گیاه شناسی ایران را در روز پنجشنبه 94/2/24 تدارک دیدند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته مطالعات اجتماعی را جهت هرچه بیشتر و بهتر با فضای طبیعی و محیطی به  باغ گیاه شناسی ایران بردند.

درس جغرافیای ناحیه ای ایران، به بررسی و مطالعه ویژگی های جغرافیای نواحی مختلف ایران می پردازد. بدون شک باغ گیاه شناسی فرصت و مکانی است که پوشش گیاهی این نواحی را به صورت ایرانی کوچک در خود جای داده است.

باغ گیاه شناسی ایران با مساحتی حدود 150 هکتار، مجموعه ای از گیاهان و گل های مناطق مختلف ایران و جهان را دارا  است. مجموعه های مناطق رویشی ایران و جهان به همراه کلکسیون های موضوعی، شش دریاچه، سه منطقه کوهستانی شامل: البرز، زاگرس و هیمالیا، دو آبشار و تعدادی آبگیر و رودخانه در این باغ وجود دارند. انواع پوشش گیاهی خزری (دریاچه خزر، رودخانه سفید رود و ...)، زاگرس، پوشش گیاهی ایرانی و تورانی و حتی نواحی مرکزی ایران در کنار پوشش گیاهی قفقاز، هیمالیا، اروپا، آمریکا، چین، ژاپن و جنگل های پهن برگ (همیشه سبز) و باغ های میوه مناطق مختلف ایران، مجموعه ای غنی از اطلاعات و جاذبه های دیدنی بودند که در این بازدید با توضیحات دکتر صادقی و راهنمای باغ ( خانم مهندس عطار) مورد بازدید و مطالعه دانشجویان قرار گرفت.   


نظرات کاربران